Recomanacions pràctiques

Al marge de la preparació individual i prèvia de la prova, hi ha diversos consells que cal tenir en compte abans, durant i després del cros.

ABANS DEL CROS

  • És important arribar a la cursa amb un mínim de vuit hores de descans prèvies.
  • S’ha de conèixer el recorregut i veure els desnivells.
  • L’àpat d’abans de la cursa ha d’aportar l’energia suficient per ajudar a cobrir la despesa energètica que comporta la prova, com per exemple: un suc, torrades amb mantega i melmelada, un iogurt i una peça de fruita. És important que l’últim àpat es faci dues hores abans de la prova.
  • És recomanable que aneu bevent petites quantitats de líquid (aigua, begudes isotòniques) cada 15 minuts per mantenir el cos en perfecte estat per córrer sense problemes.
  • Es recomana no estrenar calçat el dia de la prova i que la roba resulti còmoda.
  • S’han de verificar els horaris i sortir de casa amb temps, arribar amb un mínim de 45 minuts abans de la cursa i evitar situacions de nervis abans del cros
  • Abans de la prova és important preparar la musculatura. Podeu veure el decàleg d’escalfament general.
  • Tot i que és un cros d’equips amb nens, els adults han de ser conscients del seu estat físic  i preparar la cursa.

DURANT EL CROS

  • És molt important intentar mantenir un ritme uniforme durant tota la cursa, ja que els canvis de ritme produiran una baixada posterior en el rendiment. El GraviCros és una cursa per equips, per tant s’ha de trobar un ritme que sigui òptim per tots els components.
  • Dosifiqueu l’esforç, sobretot a l’hora d’afrontar les parts amb més pendents.
  • Una respiració ben coordinada afavoreix en gran mesura un millor rendiment.
  • L’equip s’ha de comunicar constantment per evitar ritmes inadequats i per animar-se.

DESPRÉS DE LA CURSA 

  • Una vegada travessem la meta és important no frenar bruscament i caminar o córrer suaument durant uns minuts i, posteriorment, fer exercicis d’estirament.
  • És aconsellable que us hidrateu i si fa una mica de fred que us abrigueu amb el xandall, de seguida, per evitar que el cos es refredi bruscament.
  • Durant les hores posteriors a la cursa hem de recuperar la despesa energètica que hem realitzat. Per això els aliments han de ser rics en hidrats de carboni i sals minerals; no poden ser gaire pesants, ja que el cos necessita assimilar-los ràpidament. El millor és fer un àpat a base de verdura, amanida, pasta o arròs, peix i una peça de fruita.

Tot això només són recomanacions generals; cal que durant les hores prèvies i posteriors a la cursa, cadascú les adeqüi al seu organisme.

Com a recomanació final de salut, recordem els beneficis de l’activitat física i la pràctica de l’esport de forma moderada i també la importància dels controls mèdics previs, i periòdics, a l’esforç físic (revisions mèdiques oficials a càrrec dels esportistes), els quals garanteixen la idoneïtat de la pràctica esportiva.

Anuncis